معرفی شبکه های اجتماعی

معرفی انواع شبکه های اجتماعی

وقتی می خواهید در سطح رسانه های اجتماعی مناسب فعالیت های بازاریابی داخلی انجام دهید، شبکه های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارند. دانستن اصول و مزایای هر یک از آن ها به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین کانال را برای فعالیت های بازاریابی خود انتخاب کنید.

یوتیوب دومین موتور جستجوی جهان بعد از گوگل!

یوتیوب با بیش از ۱٫۳ میلیارد کاربر، یکی از شبکه های اجتماعی بزرگ است و آنقدر مورد توجه است که بی شک بعد از گوگل بزرگ ترین موتور جستجو در جهان شناخته شده. شاید باورتان نشود ولی  بیش از۳۰۰ ساعت فیلم در هر دقیقه در YouTube آپلود و تقریبا روزانه ۵ بیلیون ویدیو در یوتیوب تماشا می شود. الان تقریبا ذهنتان درگیر این حجم از فعالیت یوتیوب شده است که چگونه امکان پذیر است!

بر اساس گزارشات گوگل از هر ۱۰ نفر ۶ نفر پلتفرم های ویدئویی آنلاین را برای پخش زنده ترجیح می دهند، برای مثال در آمریکا افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۴۹ سال از اپیلیکشن یوتیوب در موبایل بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری استفاده می کنند. این به این معنی است که شما می توانید از راه های مختلفی مخاطبان بیشتری جذب کنید که ارزان تر از تلویزیون هم هست.رسانه های اجتماعی

زمانی که بازاریابی وارد سطح شبکه های اجتماعی شد، یوتیوب امکانات مختلف و جالبی را ارائه داد. بیاد دارید که گفتم این شبکه دومین موتور جستجوی بزرگ است؟ این نه تنها به بهبود سئو کمک نمی کند، بلکه دارای بالا ترین میزان ارجاع از سطوح اجتماعی را دارد. برای پلتفرم هایی که در زمینه تبلیغات فعالیت می کنند، لازم است تا از نرخ تبدیل بالایی برخوردار باشند.

برای مثال اگر شما یک بسته محصول یا یک سری خدمات ارائه می دهید، با کمک ویدئو های با کیفیت می توانید در آینده آنها را به فروش برسانید. اما بدایند که ساخت یک ویدئو همیشه راحت و بدون هزینه نیست، بلکه  مزایا و معایب خود را دارد.

پس در یوتیوب چه کاری می توانید انجام دهید؟ نه تنها می توانید صاحب محتوای اصلی و مشتریکن کانال باشید، بلکه بهترین محل برای ایجاد یک اتحادیه و تبلیغات کردن است، شامل تبلیغات بینابینی _ کلیپ های کوتاهی که قبل از پخش ویدئو ظاهر می شوند. تقریبا ۲۰ درصد از مردم زمانی که تبلیغات شما شروع می شوند بعد از گذشت ده ثانیه آن را ترک می کنند. بیشتر به این دلیل که در منابع مهم و خاص توجه آنها به سمت محتوای عالی می رود.

اینستاگرام، از تاثیر گذار ترین شبکه های اجتماعی

بیایید نگاهی به اینستاگرام بیاندازیم. دومین شبکه بزرگ شبکه های اجتماعی بر مبنای عکس و فیلم می باشد که به سرعت در حال رشد است. کاربران آن با دنبال کردن افراد یا برند های موجود از تصاویر جالب لذت می برند. اینستاگرام یک شبکه جوان است چرا که بیش از ۹۰ درصد از مخاطبانش زیر ۳۵ سال سن دارند،ولی این ارقام نیز قابل تغییر است، چرا که افراد بیشتری به این شبکه میپیوندند.

با وجود اینکه عملکرد اصلی اینستاگرام به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها می باشد، اما ویژگی دیگری در آن وجود دارد که موجب افزایش محبوبیتش شده است. مثل اسنپ چت، استوری اینستاگرام قابلیت اشتراک گذاری سریع دارد، که اغلب می توانید عکس ها و ویدئو های فوری را با استفاده از فیلتر های سرگرم کننده یا ویژگی های بصری منتشر کنید. استوری ها بعد از گذشت ۲۴ ساعت برای بازدیدکنندگان ناپدید می شوند اما برای شما در قسمت بایگانی ذخیره می شوند تا بتوانید آن را ببینید یا دوباره پست کنید.

همچنین اگر بخواهید می توانید حساب شخصی اینستاگرام رو به یک صفحه کاری تبدیل کنید با این کار در قسمت بیو پروفایلتان شماره تلفن و آدرس تان را می توانید درج کنید و نیز دکمه فروشگاه برایتان فعال می شود. رسانه های اجتماعی

اینستاگرام به دلیل داشتن ارتباط گسترده به خصوص برای برند ها، بسیار حائز اهمیت است. بیش از ۸۰ درصد از کاربران حداقل یک برند یا حساب تجاری را دنبال می کنند. فارستر می گوید که تعامل برند ها در اینستاگرام ۱۰ برابر فیسبوک، ۵۴ برابر پینترست، و ۸۴ برابر توییتر است. این به این معنی است که تبلیغات برای کسب و کارتان در اینستاگرام بسیار موفق تر است. بنظر می رسد که این بزرگ ترین دلیل استفاده از اینستاگرام است. مگه نه؟

توییتر

بریم سراغ توییتر، از شبکه های اجتماعی محبوب وبلاگ نویسی کوچک که نهایتا به عنوان شبکه اخبار لحظه به لحظهبه حساب می آید. جایی که می توانید اتفاقات لحظه ای در تمام جهان را در آن ببینید. برای مثال اگر کسی در چین زمین لرزه ای را تجربه کند یا در بوستون به تماشای فوتبال نشسته باشد شما از طریق توییتر می توانید از آن آگاهی پیدا کنید. کاربران پیام هایی تا سقف ۲۸۰ کاراکتر به نام توییت که شامل تصاویر، ویدئو ها، لینک ها و تصاویر متحرک است را به اشتراک می گذارند تا از این حجم اطلاعات حسی به شما منتقل کنند. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون توییت ارسال می شود.

توییتر یک مکان فوق العاده ایست تا مردم به روند کاری صنعت، مشتریان، کارمندان، شرکا و آینده کاری تان پی ببرند. در حقیقت نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر در توییتر باید بیشتر اشتراک گذاری محتوا داشته باشید و مرتبا با مخاطبانتان در ارتباط باشید. توییتر گزارش می دهد که ۸۰٪ از تبلیغاتش به درخواست خدمات اجتماعی مشتریان داخلی صورت می گیرد. تقریبا مکانی است که اغلب مردم هم احساس خشنودی و هم احساس ناراضاتی خود نسبت به محصولات و خدمات را نشان می دهند، در نتیجه ساخت یک حساب تجاری باعث می شود تا نتوانید از این موضوع چشم پوشی کنید.

همچنین توییتر یک کانال ویدئویی پخش زنده نیز دارد. و روزانه بیش از ۳۵۰۰۰۰ ساعت ویدئو زنده بر روی شبکه پخش می شود.

در توییتر انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد، از جمله تبلیغات در پخش خبری، با موضوعات پر طرفدار، پروفایل های تبلیغاتی و بسیاری روش های دیگر. اما یکی از بهترین استفاده ها از توییتر، داشتن یک شبکه اصلی است که می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، و آنها را در گفتگو های خود به چالش بکشید که در نتیجه به اعتماد سازی و ایجاد طرفداران خود کمک می کند.

لینکدین از شبکه های اجتماعی کاملا کاری!

لینکدین بیشتر یک پلتفرم کاری در جهت بازاریابی شرکت به شرکت است، یا به عبارتی B2B که بازاریابان بیشتر با آن آشنا هستند. در ابتدا از آن برای استخدام کردن استفاده می کردند، اما امروزه به یک شبکه برای پیدا کردن آخرین اخبار و ارتباط با مردم سراسر جهان تبدیل شده است. همچنین کاربران می توانند تصاویر، ویدئوها را همانند شبکه های اجتماعی دیگر در آن به اشتراک بگذارند تا افراد آن ها را لایک کنند و زیر آن کامنت بگذارند.

دلایل متعددی برای استفاده از لینکدین وجود دارد؛ راهی مناسب برای پیدا کردن افرادی است که ممکن است با آن ها ملاقات داشته باشید، و یا در آینده علاقه مند به پیدا کردن آنان باشید. علاوه بر این، یک مکان عالی برای ساختن راهبرد فکری، بالا بردن ارزش کاریتان از طریق تبلیغات هدفمند، و به اشتراک گذاشتن محتوا که در آن بک لینک هایی از سایت شما وجود دارد، است.

پینترست

پینترست ازشبکه های اجتماعی است که اکثر مردم تصور می کنند که فقط برای  بازاریابی شرکت به مصرف کننده یا B2C, است، ولی راه های زیادی وجود دارد تا شرکت های B2B از آن سود ببرند. اگر با پینترست آشناییت ندارید، بهتر است بدانید که اساسا دارای یک سری از پست هایی با مضمون تابلو های تبلیغاتی است که منتشر می شوند و کاربران می توانند تصاویر، ویدئو ها و لینک ها را که با آنها ارتباط برقرار می کند برای خود به صورت پین نگه دارند. رسانه های اجتماعی

چیزی که باعث منحصر به فرد شدن پینترست می شود، زمان ماندگاری پین هاست؛ میانگین زمان ماندگاری یک پین  بیش از سه ماه است، در حالی که در توییتر، یک پست پس از چند دقیقه و در فیس بوک، شاید یک ساعت ماندگار باشد. پین های پینسترست موجب ساخت سئو با ترافیک مرجع می شود _ ترافیک مرجع می تواند به صورت مستقیم موجب بهبود سئو و فروش شود. زمانی بانوان بیشترین مخاطبان پینترست بودند، ولی در حال حاضر ۴۰ درصد از ثبت نام های جدید آن مردان هستند. بنابراین شرکت ها چگونه می توانند از آن استفاده کنند؟ ساخت بنر با لینک هایی شامل خدمات و محصولات شرکت، بنرهایی به همراه پست های وبلاگ، یا نشان دادن اهداف و آگاهی هایی درباره شرکت و … گزینه های خوبی برای تبلیغات هستند.

اسنپ چت

اسنپ چت شبکه ای است که یک بخش کوچکی از سهم بازار را از دست داده است. زیرا زمانی که استوری اینستاگرام راه اندازی شد، اساسا از مدل کاری اسنپ چت کپی برداری شده است. اما باز هم یک پایه کاربری قوی دارد، و به سمت تکامل فضای حقیقی پش می رود که ممکن است برنامه های هیجان انگیزی داشته باشد. مثل استوری اینستاگرام، استوری اسنپ چت نیز بعد از ۲۴ ساعت محو می شود. همچنین مجهز به دسته ای از فیلتر ها هستند که کاربران با استفاده از آن می توانند عکس و فیلم بگیرند. امروزه شرکت ها می توانند با استوری تبلیغات پویا و ماندگار تری نسبت به اسنپ های شخصی داشته باشند. مخاطبان اسنپ چت جوانان هستند که بیشترین جمعیت آنان را سنین ۱۲ تا ۲۴ سال تشکیل داده است.

دانستنی های زیادی درباره شبکه های شبکه های اجتماعی وجود دارد! آیا لازم است که در همه آنها حضور داشته باشیم؟ احتمالا نه، همه افراد اطلاعات و اخبارشان را به یک روش دریافت نمی کنند. احتمالا شما روزنامه آنلاین مطالعه می کنید درحالی که من موضوعات مهم در توییتر را دنبال می کنم. هر کسی بسته به زمان و محل خود اطلاعات را به طریق مختلفی دریافت می کند.
ولی خبر خوب این است که شما می توانید به صورت متمرکز ولی کوچک شروع کنید و سپس تیم و منابع خود را برای رشد و پیشرفت بسازید. و از ساخت و آزمایش پروفایل شبکه های اجتماعی نترسید. اغلب آنها بیشتر از چیزی که هستند سخت بنظر نمی رسند، اما به یاد داشته باشید که زمانی که انگشت پایتان را در آب استخر فرو کنید آب رفته رفته گرم و گرم تر می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *