سئو برای محصولات خسته کننده؛ چرا و چگونه

منظور من از استفاده از عنوان سئو برای محصولات خسته کننده اشاره به محصولاتی است که نوشتن محتواهای هیجان انگیز برایشان تقریبا غیر ممکن است. محصولاتی که شاید هزاران کلمه برای توصیف آن‌ها لازم باشد اما این محصولات در نهایت نمی‌توانند آن چنان که باید و شاید توجه مشتریان را به خود جلب کنند. برای مثال، بیمه‌های اتومبیل، گیره‌های کاغذ یا علائم خروج اضطراری که ممکن است برخی سایت‌ به فروش برسانند.

همه ما قطعا با محتواهایی که برخورد کرده‌ایم که در سطح پایینی نوشته شده‌اند و امکان تعامل با آن‌ها وجود ندارد. اما همه تقصیر را نباید به گردن تولید کننده محتوا انداخت. گاهی اوقات نوشتن یک توضیج هیجان انگیز و جالب توجه برای یک محصول بسیار سخت و شاید حتی غیر ممکن باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع، این پست از وبلاگم را به آموزش سئو برای محصولاتی که نوشتن برایشان دشوار است اختصاص داده‌ام. پیشنهاد می‌کنم که این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

اصول اولیه را به درستی یاد بگیرید و انجام دهید

صرف نظر از نوع محصولی که می‌فروشید، همواره باید مطمئن شوید که اصول اولیه سئو را در سایت خود رعایت کرده‌اید. این به این معنی است که باید مواردی مانند موارد گفته شده در زیر را انجام داده باشید:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ساختار بهینه سایت
  • سئوی فنی

آیا محصولاتتان خسته کننده هستند؟

گاهی اوقات شاید احساس کنیم که یک محصول خسته کننده است، اما در واقعیت این چنین نباشد. ما بیمه نمی‌فروشیم، ما امنیت می‌فروشیم. ما گیره کاغذ نمی‌فروشیم. ما ابزارهای برای سازمان‌دهی و مرتب کردن میزکار می‌فروشیم.

اگر نگاهی دقیق‌تر به هدف و کاربرد محصولتان برای کاربر نهایی داشته باشید، ممکن است به این نتیجه برسید که هنوز هم داستانی سرگرم کننده برای گفتن وجود دارد. سئو برای محصولات خسته کننده می‌تواند کمتر در مورد محصول باشد و در عوض بیشتر روی هدف نهایی محصول تمرکز کند. این فقط قدم اول است. محصولات خود را دسته کم نگیرید، فقط کافی است که از دیدگاه مشتریان به آن‌ها نگاه کنید.

سئو برای محصولات خسته کننده

دسته‌بندی محصول، نه خود آن

حتی اگر هدف و کاربرد نهایی محصول را نیز در نظر داشته باشید، اما درک می‌کنم که نوشتن یک محتوای گیرا و جالب توجه برای یک محصول خسته کننده مانند پیچ یا چکش چقدر دشوار است. از یک چکش ممکن است استفاده‌های مختلفی شود، اما یک چکش  در نهایت فقط یک چکش است. وقتی که بهینه‌سازی تمام صفحات محصولات سخت می‌شود (نمی‌گویم غیر ممکن است) می‌توانید در عوض نگاهی به صفحه دسته‌بندی داشته باشید و همان قانون را اینجا را نیز به کار ببرید: به هدف دسته‌بندی محصولات خود نگاه کنید و نه خود محصول.

ایده‌های محتوایی برای محصولات خسته کننده

محتوای مورد استفاده برای محصولات خسته کننده می‌تواند فقط حاوی اطلاعات باشد، اما در همین حال این محتوا را باید به گونه‌ای نوشت که افراد بخواهند ضمن خواندن، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. با این پس زمینه، ذهن شما ممکن است به سمت استفاده از محتوای سرگرم کننده، مانند ویدئوهای خنده‌دار برای توضیح محصول، متمایل شود. امروزه بسیاری از این نوع محتواها را در سطح وب می‌بینیم.

همچنین در نظر داشته باشید که صفحه محصولتان در سایت تنهایی جایی نیست که می‌توانید در آن به افراد در مورد محصولتان اطلاعات بدهید. می‌توانید صفحاتی جنرال در مورد شرکت داشته باشید که در آن‌ها اقدام به تبلیغ محصول می‌کنید. اما وبلاگ چطور؟ وبلاگ یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن به صورت عمیق در مورد محصول یا محصولات خود صحبت کنید.

چند ایده محتوایی برای محصولات خسته کننده

در ادامه چند ایده محتوایی را ذکر کرده‌ام که امیدوارم برایتان مفید باشد.

برای ایده گرفتن، شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید: رقابت چگونه است؟ شما قطعا تنها کسب و کاری در بازار نیستید که یک محصول خاص را به فروش می‌رسانید. بنابراین با جستجو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ایده‌های محتوایی بسیار خوبی به دست آورید. به سایت‌ها و حساب‌های کاربری رقبا در شبکه‌های اجتماعی نگاهی بی‌اندازید و ببینید که آن‌ها چگونه در حال تبلیغ و ترویج محصولات خود هستند و البته چگونه برای محصولات خسته کننده خود محتوا تولید می‌کنند. اما توجه کنید که به هیچ عنوان از رقبایتان تقلید نکنید. سعی کنید از آن‌ها بهتر باشید.

با کاربران خود صحبت کنید: صحبت کردن با کاربران می‌تواند ایده‌های خوبی را به شما منتقل کند. از کاربران بخواهید که نظرات خود را در محصولات را با شما به اشتراک بگذارند. با استفاده از همین داستان‌های کاربران می‌توانید محتواهایی را بنویسید که بسیار جذاب باشد. به گروه‌های اجتماعی و مجازی ملحق شوید و از اعضای آن‌ها بخواهید نظر خود را در مورد محصولات شما ابراز کنند.

کتابچه یا پست‌های وبلاگ آموزشی بنوسید: افراد زیادی به دنبال مقالات آموزشی می‌گردند. برای مثال، اگر شما خدمات بیمه می‌فروشید، کاربران می‌خواهند بدانند که نحوه دریافت و استفاده از این بیمه‌ها به چه صورت است. به دلایل متعدد ممکن است که مشتریان نتوانند به صورت مستقیم با خود شما صحبت کنند، بنابراین با نوشتن کتابچه‌ها یا پست‌های وبلاگ آموزشی می‌توانید تمام اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین این محتواها در موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند و وبلاگ شما به عنوان یک منبع در اختیار دیگر کاربران قرار می‌گیرد.

از ویدئو استفاده کنید: گاهی اوقات استفاده از ویدئو می‌تواند بهتر از متن اطلاعات لازم را به کاربران منتقل کند. همچنین این روزها تمایل کاربران نسبت به تماشای ویدئو افزایش یافته است. برای مثال، اگر شما محصولات و گجت‌های دیجیتالی را به فروش می‌رسانید، می‌توانید ویدئوهای آنباکس را در دستور کار قرار دهید. همچنین ایده ویدئویی دیگر این است که آموزش سر هم کردن یک کالای خاص را به صورت ویدئویی به کاربران آموزش دهید.

سئو برای محصولات خسته کننده به این معناست که با تمرکز کمتر روی خود محصول و افزایش تمرکز روی نیاز کاربران به آن، محصول خود را جذاب‌تر کنید. شما باید یک دلیل قانع کننده برای استفاده از این محصولات به کاربران خود بدهید.

نکته دیگری که می‌خواهم در پایان به آن اشاره کنم این است که فرصت‌های زیادی در پس پرده سئو برای محصولات خسته کننده نهفته است. اگر بتوانید این دست از محصولات خود را سئو کرده و محتواهایی جالب توجه برای آن‌ها بنویسید، می‌توانید یک گام از رقبا پیش بی‌افتید. شما تنها کسی نیستید که نوشتن برای محصولات خسته کننده را سخت می‌داند. همه رقبای شما احتمالا در حال دست و پنجه نرم کردن با این مشکل هستند. برای پیش افتادن فقط کافی است که کمی فسفور بسوزانید و خلاق باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *