چرا باید از تبلیغات کلیکی و سئو در کنار هم استفاده کنید؟

استفاده از تبلیغات کلیکی در بین کسب‌وکارهای مختلف بسیار رواج یافته است و این رویکرد به‌نوعی یک راه میانبر برای رسیدن به صفحه اول گوگل و جلب‌توجه بیشتر کاربران محسوب می‌شود. ایجاد یک تعادل بازاریابی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیران بازاریابی باشد. برخی برندها در ایجاد یک تعادل بین تبلیغات کلیکی و سئو با مشکل مواجه می‌شوند.

استفاده از این دو رویکرد در کنار هم می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای یک کسب‌وکار داشته باشد. اگر نتوان یک تعادل بین این دو پیدا کرد، قطعا وقت و هزینه به هدر خواهد رفت و نتایج دلخواه نیز به دست نمی‌آید. دید مدیران بازاریابی نسبت به سئو و PPC باید به این صورت باشد که این دو را به صورت مکمل هم ببینند.

اتخاذ یک استراتژی واحد و یکپارچه به بازاریابان امکان می‌دهد تا بتوانند این تعادل را برقرار کنند. رابطه بین تبلیغات کلیکی و سئو آن‌طور هم که به نظر می‌رسد یک رابطه پیچیده نیست و با کمی دقت و مطالعه می‌توان یک رابطه متقابل را بین این دو برقرار کرد که بهترین نتایج را برای یک کسب‌وکار به همراه دارد.

آماده‌سازی برای موفقیت

بدون ایجاد هماهنگی و تعامل بین تیم‌های سئو و تبلیغات کلیکی، اجرایی کردن یک استراتژی مناسب دشوار است. در طول این سال‌ها که در زمینه بهینه‌سازی فعالیت می‌کنم، شرکت‌های بسیار زیادی را دیده‌ام که دیدشان نسبت به تبلیغات کلیکی و سئو به عنوان دو کانال جداگانه است، درحالی‌که این شرکت‌ها نمی‌دانند بین این دو یک رابطه دوطرفه می‌تواند برقرار باشد.

بنابراین قدم اول برای موفقیت این است که به این باور برسید که بهینه‌سازی و تبلیغات کلیکی می‌توانند در یک جبهه برای اهداف کسب‌وکار شما به میدان بروند. در مورد این دو مطالعه کنید. مزیت‌ها و معایب هرکدام را بخوانید. بدانید که این دو رویکرد چگونه با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. سپس می‌توانید به یک درک نسبت به ترکیب این دو برسید.

تبلیغات کلیکی و سئو

درک مشکل

ایجاد یک استراتژی مشترک می‌تواند به شما در مقابله با مشکلاتی که سازمان به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای آن‌ها است کمک کند. شما می‌توانید یک سایت بهینه‌سازی نشده داشته باشید و تبلیغات کلیکی را انجام دهید. قطعا بازدید به دست خواهید آورد. اما این بازدیدها تبدیلی را برای شما به همراه نخواهند داشت. از طرف دیگر، اگر سایتتان را در قدم اول مطابق دستورالعمل‌های روز بهینه‌سازی کنید و سپس به سراغ اجرای کمپین کلیکی بروید، می‌توانید به جذب و تبدیل کاربران امیدوار باشید. مواردی مانند سرعت بارگذاری سایت، طراحی، مرتبط بودن محتوا و بسیاری دیگر از موارد روی نرخ تبدیل اثر می‌گذارند.

یک تبلیغات کننده ممکن است در حوزه‌ای که رقابت تبلیغاتی در آن بسیار شدید است وارد شود و بتواند تا حدودی ترافیک هم جذب کند. اما در یک شرایط برابر، کسب‌وکاری برنده است که بتواند مزیت رقابتی ارائه دهد و سئو می‌تواند برای شما همین مزیت رقابتی باشد. برای مثال، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت تجربه کاربری را بهبود می‌دهد. بهبود تجربه کاربری خود یک مزیت رقابتی است.

همکاری با تیم‌های تولید محتوا نیز به بازاریابان امکان می‌دهد تا بهتر در مورد رویدادهایی که می‌تواند باعث جلب‌توجه کاربران و افزایش ترافیک شود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند. این همکاری حتی می‌تواند به شکل‌گیری یک استراتژی واحد سازمانی منجر شود که به برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی و فرصت‌های رتبه‌بندی در بلندمدت نظم و انسجام می‌بخشد و سودآوری بیشتری را برای یک کسب‌وکار به همراه دارد.

نگاه بلندمدت داشته باشید

درنهایت، پیدا کردن یک تعادل برای اجرای کمپین‌های جستجوی قدرتمند تا حد زیادی به برنامه‌ریزی، بودجه مناسب و سرمایه‌گذاری مادی و معنوی نیاز دارد. سرمایه‌گذاری بلندمدت روی سئو می‌تواند تمامی‌ کانال‌های بازاریابی را منتفع کند، اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هستید و می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید، بهتر است روی تبلیغات کلیکی سرمایه‌گذاری کنید. البته اثرات سئو روی یک کسب‌وکار پایدارتر از تبلیغات کلیکی است و به‌نوعی اثرات بلندمدت را به همراه دارد.

برندها باید بتوانند بین این دو رویکرد به یک تعادل مناسب برسند و با سرمایه‌گذاری صحیح، نتایج لازم و دلخواه را به دست آورند. با استخدام افراد مناسب یا همکاری با تیم‌های کارآزموده که داده‌ها را می‌فهمند و درک کاملی از هر دو رویکرد تبلیغات کلیکی و سئو دارند، ایجاد یک تعادل و پیدا کردن بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری ساده‌تر می‌شود. با درک این فرآیند، تیم و سازمان می‌توانند بینش‌هایی معنادار و عملی را تولید کنند که به‌صورت همزمان باعث نفع بردن مشتریان و کسب‌وکار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *