به‌روزرسانی الگوریتم گسترده هسته گوگل منتشر شد؛ هر آنچه باید در مورد آن بدانید

دنی سالیوان به عنوان یکی از مسئولان بخش جستجوی گوگل طی توییتی در روز یکم آگوست اعلام کرد که الگوریتم گسترده هسته گوگل به‌روزرسانی شده است. از همان ابتدای انتشار خبر وبمسترها در این مورد به بحث و تبادل نظر مشغول‌اند.

الگوریتم گسترده هسته گوگل

به همین دلیل لازم دانستم نکاتی در مورد این به‌روزرسانی را با شما به اشتراک بگذارم.

بیانیه رسمی گوگل

بیانیه رسمی گوگل در مورد این به‌روزرسانی جدید حاوی چهار نکته اساسی بود:

  • تایید اینکه الگوریتم این موتور جستجو به‌روزرسانی شده است
  • تایید اینکه این به‌روزرسانی یک به‌روزرسانی «عمده» است و تغییرات زیادی را به همراه دارد
  • اعلام اینکه تغییرات جدید به این هدف است که گوگل نتایج مرتبط‌تری را به نتایج جستجو بی‌افزاید
  • سایت‌هایی که پیش از این رتبه خود را از دست داده‌اند به خاطر کیفیت رتبه‌شان کاهش نیافته است

بیانیه‌هایی که دنی سالیوان در این رابطه منتشر کرده است را در ادامه می‌خوانیم:

ما کارهای زیادی که انجام می‌دهیم را بازگو می‌کنیم. بهبود سرعت سایت، درنظر داشتن امنیت و غیره. اما این‌ها چیزهایی نیستند که این آپدیت در مورد آن‌ها باشد. ]این آپدیت[ گسترده است. و با احترام می‌گویم که چیز خاصی برای اصلاح وجود ندارد. به این معنی که، امیدوارم، آن‌ها گسترده‌تر فکر کنند.

آیا می‌خواهید با این تغییرات گسترده بهتر کار کنید؟ محتوای عالی داشته باشید. بله. همان جواب خسته کننده. اما اگر می‌خواهید بهتر بفهمید که محتوای عالی از نظر ما چیست، دستورالعمل‌های ما را مطالعه کنید.

برای اینکه کاملا شفاف باشم، اینگونه هم نیست. این دستورالعمل‌ها هیچ ورودی مستقیمی به الگوریتم ندارند. هیچ «نمره دستورالعملی» یا چیزی شبیه به آن در مورد نمونه‌هایی از صفحات که آن‌ها بازبینی می‌کنند وجود ندارد.

دیتاها به ما کمک می‌کنند که عملکرد آپدیت‌ها چگونه است. مانند این است که شخصی غذایی را در رستوران شما بازبینی می‌کند. اما آن‌ها به درون آشپزخانه نمی‌روند و غذا درست نمی‌کنند. داده‌های دستورالعمل‌ها بخشی از الگوریتم نیست.

معنای توییت ماه مارس گوگل

هدف توییت مارس این بود که تفاوت‌های بین بهبودهای روزانه که برای پوشش دادن نقاط خاص منتشر می‌شوند و آپدیت‌های گسترده الگوریتم که روی کل الگوریتم اثر می‌گذارند مشهود شود.

گوگل روزانه یک یا چند تغییر را به هدف بهبود نتایج جستجو منتشر می‌کند. بعضی از این تغییرات برای بهبودهای خاصی هستند. برخی نیز تغییرات گسترده هستند. هفته گذشته، ما یک آپدیت الگوریتم گسترده هسته را منتشر کردیم. ما این کار را به صورت روتین چندین بار در سال انجام می‌دهیم.

مهم‌تر از همه، دستورالعمل منتشر شده در مورد چگونگی پاسخ به این به‌روزرسانی‌ها بود.

اما سایت‌هایی که رتبه‌شان کاهش پیدا کرده است چه؟

به گفته گوگل، اگر رتبه سایتتان کاهش پیدا کرده است به دلیل مشکلات کیفیتی آن نیست و در واقع هیچ اصلاحی برای صفحاتی که عملکرد ضعیفی داشته‌اند وجود ندارد، مگر اینکه روی تولید محتوای عالی متمرکز بمانند. با گذشت زمان، این محتوای شماست که ممکن است نسبت به سایر صفحات رشد کند.

پس باید چه کار کرد؟

در چنین موقعیت‌هایی تنها کاری که می‌توانید انجام دهید صبر کردن است. دلیل اینکه می‌گویم صبر کنید این است که معمولا هر آپدیت گسترده که منتشر می‌شود با یکسری اصلاحات همراه است. اصلاحاتی که گوگل آن‌ها را بازخوانی می‌خواند.

گوگل پیش از ارائه رسمی یک آپدیت گسترده کنترل‌های کیفی گسترده‌ای را روی آن انجام می‌دهد، اما هر الگوریتم در ابتدای راه خود قطعا نقایصی دارد و این نقایص با گذشت زمان خود را نشان می‌دهند. گوگل نیز برای رفع این نقایص آپدیت‌هایی را منتشر می‌کند. اما شما به عنوان یک فعال سئو یا مدیر سایت باید چه کار کنید؟

  • سعی کنید بفهمید که چرا یک صفحه وب غیر مرتبط در بالای نتایج قرار گرفته است
  • نتایج جستجو ممکن است که تغییر کنند. این تغییرات ممکن است در روزهای آینده منتشر شوند. گاهی اوقات بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها ده یا پانزده روز بعد از عرضه آپدیت گسترده رونمایی می‌شوند
  • سعی کنید بفهمید که چرا کاربران برخی سایت‌ها را مرتبط‌تر می‌دانند. با این کار می‌توانید به چگونگی تغییر الگوریتم پی ببرید

به یاد داشته باشید که این سایت شما نیست که کار اشتباهی را انجام داده است. نتایج جستجو را مطالعه کنید و بفهمید که چرا گوگل فکر می‌کند یک کاربر ممکن است یک سایت با رتبه بالاتر را ترجیح دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *